előbb fotózunk, aztán eszünk.

  • Ételfotózás_insta
  • Ételfotózás-fb
  • ételfotózás_pinterest

Az oldalon látható képek valódi ételekről készülnek és fotózás után mindig megesszük őket. 

Partnereim:

© 2018 by Szöllősi Kiss Orsi

Elérhetőségeim:

Szöllősi Kiss Orsi

Telefon: 20/460-4321

Email: szollosiorsi@gmail.com

Insta: https://www.instagram.com/elobbfotozunk_aztaneszunk/

Fb: facebook.com/foodfolio.hu

YT: https://www.youtube.com/watch?v=mhG5Peoz-Dw&t=2s

Általános szerződési feltételek és adatvédelmi nyilatkozat: itt.

[Kötelező olvasmány] Minden, amit az ételfotók hatékony felhasználásáról tudnod kell

Eléggé felbosszantott az előbb valaki azzal, hogy pénzkidobás volt fotóztatnia, és jöttem kidühöngeni magam. De dühösen jobb csendben maradni.

Hát, ez nem az erősségem, úgyhogy inkább elmesélek egy idevágó történetet, közben lenyugszom, és utána elmondom, hogyan használd fel azokat a szuper ételfotókat, amiket fotóssal készíttettél és csomót fizettél értük.

A poszt végére látni fogod, hogy a jó fotók igazából baromi olcsók és nagyon hatékonyak

 

 

Budapest, június eleje

Pár héttel az utazás előtt elkezdtük követni Instán a #barcelona hashtaget, hogy kicsit hangolódjunk, tájékozódjunk.  A kislányom hamar mutatott is egy ételfotót nekem azzal a kéréssel, hogy ide mindenképpen menjünk el, mert ő nagyon szeretne olyan macaronba töltött fagyit. 

Éppen ez volt a célunk a hashtag követésével, úgyhogy igent mondtam. 

 

Barcelona, 2 héttel később

A helyről összesen kettő infónk volt: az egyik, hogy Barcelonában van, a másik a fagyizó neve a szalvétáról, amit az Instás fotón egy lány a kezében tartott.

A sztorinak egyetlen szépséghibája volt, akárhogy kerestük, nem találtuk a cukrászdát se Instán, se Facebookon, se a Google segítségével. 

Aztán az egyik fiam ránézett a képre és közölte, hogy szerinte rosszul olvastuk a feliratot. És tényleg. Így se találtunk eszeveszetten sok infót, de meglett a hely, ahol (dobpergééééés!) nem volt macaronba töltött fagyi, mert hát elfogyott. 

 

Ettünk egy tökátlagos fagyit, tölcsérben, óborzalom, és kissé csalódottan hazaballagtunk. 

 

Budapest, napjainkban

Azóta megtaláltam a fagyizót Instán, nagyjából az van, amire számítottam. Vacak az egész, de nekünk most jó ez így, mert a hibáikon keresztül el tudom neked mondani, milyen aprócska változtatásokat tegyél meg a fotóiddal a közösségi médiában ahhoz, hogy több vevőd legyen és könnyen rád találjanak. 

 

 

Valahol Magyarországon, éppen ma. 

 

Csúcsszuper vagy, hogy hívtál egy ételfotóst, aki profi képeket készített az ételeitekről. Már ezzel az egyetlen lépéssel is a többség előtt jársz, de ha itt megállsz, az nettó pénzkidobás.

 

Ha nem használod a fotókat, az azt jelenti, hogy valószínűleg nem marketingezel, az pedig egyenes út a csődhöz

 

Használd jól az ételfotókat, és a határ a csillagos ég! 

 

 

1. HASZNÁLD A KÉPEKET.

 

Én se gondoltam volna, hogy ezt le kell írni, de alaposabban átböngészve a facebookot és instát, ez nem is olyan triviális javaslat. 

Az nem elég, hogy van 1-1 oldalad, minden egyes nap tölts fel egy képet.

 

Insta:

Ha már vannak szuper képeid, mutasd meg őket!

A guszta ételfotók nagyon népszerűek instán, és ahogy a mi példánkból is látod, sokan azért akarnak valamit megkóstolni (és visznek magukkal még egy embert, vagy esetünkben rögtön hatot), mert láttak róla egy képet.

És legalább ennyien vannak, bár a világért be nem vallanák, de bizony azért akarnak elmenni egy adott helyre és enni a látványos kajájukból, hogy kitehessék instára.

 

Igen, azért eszünk, hogy megmutathassuk. 

 

Hát rajta, mutasd meg a leglátványosabb ételeidet, hogy mindenki azokkal akarjon pózolni. 

 

Facebook:

Nem, az nem elég, hogy egy mappába felteszed az ételfotóidat. 

 

Hozz létre egy mappát, nevezd el, pl 2019. nyári étlap/ajánlataink/stb. és minden nap tölts fel bele néhány  újabb képet. A napi 1 kevés lenne, hiszen akkor lemegy egy hónap az évszakból, mire az utolsó ételt is bemutatod, de nyugodtan ismételhetsz. 

Így nem egyszer éred el a követőidet 30 darab fotóval, amit egyébként senki nem fog végiglapozni, max a fotós anyukája, hanem HARMINCSZOR! 

 

Gondolj csak bele, szerinted melyik a hatékonyabb megoldás? Ha egyszer mondjuk el az üzenetünket, vagy ha harmincszor?

 

És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy nem mindenki megy fel minden nap facebookra, így nagyon könnyen elkerülheti a figyelmét a te egyetlen feltöltésed. 30 nap alatt sokkal, de sokkal valószínűbb, hogy belefut a képeidbe! 

 

 

2. MESÉLJ AZ ÉTELEKRŐL

 

Én egyszerűen megőrülök attól, amikor valaki megoszt egy fotót, de egy kukkot nem szól hozzám, nem mesél a fotóról. 

Minden fotó mögött van egy sztori, oszd meg! Meséld el, hogy az adott fogásnak mi a neve, miért különleges, miért éppen ezt mutatod meg. Az, hogy #csulokcukkiniemulzioval tökéletesen felesleges, mert senki nem keres rá.

 

Meséld el, hogy ' A szakácsunk, Misi kedvenc ételét hoztuk ma el nektek. Sokáig kísérletezett, hogy a csülök ananásszal, ehető virágokkal vagy málnazselével finomabb-e, de végül a cukkini emulzió volt az, amiért már a próbafőzéskor mindannyian rajongtunk. A zsenge cukkinit enyhén megpárolja, majd egy kis holdfénynél szedett mentaággal lehűti....stb, stb. 

 

A receptem tökéletesen értelmetlen, csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy ha így írsz az ételről, azt el fogják olvasni és a #kajanévvel ellentétben érdekelni fogja a követőidet.  Amíg olvasnak, addig is a te oldalodon vannak, a  te posztodat nézik, a te kajádat kívánják meg, hozzád kezdenek el kötődni, veled foglalkoznak, nem a konkurenciáddal, vagy macskás videókkal. Igen, a macskák komoly konkurenciáid. 

 

Fontos, hogy ne gondold túl a fogalmazást, ne legyen erőletett jópofizás, úgy írj, mintha beszélgetnétek és épp az ételekről mesélnél. 

 

 

3. HASZNÁLJ HASHTAGEKET

 

Ez elsősorban Instán nagyon fontos, Facebookon elenyésző.

 

Hashtag 1. Legyenek saját hashtagjeid, pl az étterem neve és a leghíresebb, legérdekesebb, jellegzetes fogásaid. 

 

Hogy az eredeti példánknál maradjak, a #macaronicecreamsandwich tökéletesen leírja, amit kerestünk, vagyis a macaron fagyi szendvicset (ezt vajon hogy írják helyesen magyarul?), létezik is a hasthag, épp csak az adott fagyizó nem használja. Itt kezdett felerősödni bennem az érzés, hogy ők tulajdonképpen el akarnak bújni a vásárlók elől, ami lássuk be, elég fura, bár nem egyedi üzleti elképzelés. 

 

Hashtag 2. Használj olyan gasztrós hashtageket, amiket külföldiek is megtalálnak, pl #budapestfood, #budapestfoodguide #budapestrestaurant, #bestfoodbudapest, de jöhetnek ezek magyar nyelvű változatai is, pl #étterem vagy #magyarfinediningram. 

 

Ha ismert, népszerű helyen vagy, azt is használd ki, pl #andrassystreet, #budapalace. Ha már a helyszín szóba került, mindig használj helymegjelölést is! 

 

Hashtag 3. Szuper magyar közösségi hashtagek vannak, vétek nem használni őket: #mutimiteszel, #elobbfotozunkaztaneszunk, #mik_gasztro.

 

Hashtag 4. Ha a fentiek megvannak, utána jöhetnek még olyan általánosak, mint ételnevek, főbb összetevők, reggeli/ebéd/vacsora, finom, nyami, ételfotó  és tsai. 

 

Ezek jelentős részét szinte minden képednél használhatod, ezért a telódba mentesd el őket jegyzetként és minden posztolásnál másold be. Ez így kb 5 másodperc. Egyszer kell rászánni az időt, hogy megtaláld a számodra tökéletes keresőszavakat. 

 

Posztonként 30 darabot engedélyez a rendszer, ha túlléped, nem jelenik meg a szöveged. Lődd be a 27-29et, így kihasználod a lehetőségeidet, de nem csúszol el azon, hogy túl sok. A hashtagek a poszt helyett mehetnek akár az első hozzászólásba is. Ez azért jó, mert a rendszer annyit érzékel, hogy máris komment érkezett, az pedig a kép népszerűségét jelzi, így máris több embernek fogja megmutatni. 

 

 

4. BESZÉLGESS, KOMMENTELJ

 

 Az a minimum, hogy a posztjaidra érkező kommentekre reagálj. Ha mást nem, legalább nyomj rá egy ♥-et, de inkább szólj pár kedves szót. Pár sorral feljebb éppen erről volt szó: több komment, nagyobb népszerűség, nagyobb elérés. 

 

Nézd meg az általad használt hashtageket, lájkold, kommenteld az ott található képeket. Nem kell mindent és ész nélkül, de ami tetszik, amiről véleményed van, azt fejezd ki. 

 

Te is örülsz a kommenteknek, ugye? A többiek is. És ha hozzájuk szólsz, át fognak menni az oldalra és megnézik a képeidet. 

 

 

5. LEGYENEK BUYER PERSONÁID

 

Ez egy minivel magasabb szint, de még mindig alap. 

 

Határozd meg, hogy kik a vásárlóid, vendégeid. Kisgyerekes anyukák? Tinilányok? Üzletemberek? Ők mind, épp csak különböző napszakokban? 

 

Nos, akkor külön-külön szólj mindenkihez: minden buyer personának megvannak a kedvenc fogásai (pl tinilányok milkshake-et isznak, az üzletemberek steak-et rendelnek), azokat az ételeket mutasd meg nekik, a leírásban az ő nyelvükön beszélj, és a hashtageket is ennek megfelelően használd. 

 

Ha tudod, kik a vendégeid, sokkal könnyebb megszólítani őket, de pl remek játékokat is hirdethetsz nekik. Ha egyszerre szólsz mindenkihez, akkor a végén nem fogsz szólni igazából senkihez.

 

Tökegyszerű játékötlet. Tegyük fel, hogy gofrit árulsz, ossz meg egy üres gofriról egy szép fotót és mondd, h írják meg, mit tennének rá/tageljék be, akivel megennék, és a legjobb ötletet adóknak elkészíted a receptjüket. Ez ugye újabb tartalmat is hoz majd, hiszen arról is lesz fotó, amikor a nyertesek mennek hozzád. Millió válasz fog érkezni, garantáltan jönnek új követők, neked meg került 2 gofri árába. 

 

 

6. KELL EGY TARTALOMNAPTÁR

 

Ha van tartalomnaptárad, akkor könnyedén be tudod osztani, hogy mindenkivel ugyanannyit kommunikálj a különböző felületeiden, és senki ne maradjon ki, ez egyértelmű.

 

A másik, kicsit talán még ennél is fontosabb, legalábbis Instán, hogy a tartalomnaptár segítségével a látványt is tudod tervezi és szép, egységes feedet tudsz kialakítani.

 

Aki először téved az oldaladra és valami óriás katyvaszt lát, jó eséllyel nem fog követni. Ha azonban egy átgondolt, gusztusos  feedet talál, nagy valószínűség szerint a követés gombra kattint. 

 

Vannak olyan applikációk, amelyek segítenek a látványtervezésben, érdemes egy kicsit megismerkedni velük.

Pl Unum, Planoly, Garny, de az app storeban, play áruházban csomó hasonlót találsz. 

 

 

7. BIO, ADATOK

 

Nem kifejezetten a fotók felhasználásáról szól, de minden felületen add meg az adataidat. Csak a héten 2 olyan eset volt, hogy a nyitvatartás miatt mentem a Facebookra, majd az Instára és végül a weboldalra, de választ sehol nem kaptam. Az egyik éttermet végül felkerestük, nyitva volt, de egy olyan utcában, ahol egymás hegyén-hátán sorakoznak zsúfolásig telt kerthelyiségek, itt egyetlen vendég sem volt. A felszolgáló az ajtót támasztotta, a szakács pedig az egyik üres asztalnál cigizett. Lehangoló látványt nyújtott. 

 

A cég neve, címe, nyitvatartása, és hogy mit árultok, mindenképpen legyen azonnal egyértelmű.

 

Ha elfér, akkor már a bióban legyenek ott a saját hashatgjeitek! 

 

 

8. + 2 KÖZÖSSÉGI FELÜLET

 

A fentiek elsősorban az Instagram, mint elsődleges kajafotós platform használatára vonatkoznak, de többségük a Facebookon is működik.

 

A Twitter itthon elenyésző, sztem ezt kihagyhatod, de van még 2 fontos közösségi felület: a LinkedIn és a Tiktok.

 

A LinkedIn akkor lehet érdekes, ha inkább üzletemberek, cégek a célcsoportod, vagy pl szolgáltatsz cateringet is. 

 

A Tiktok a tinilányok gyűjtőhelye, ha milkshaket, gofrit és egyéb habos-látványos cukorbombákat kínálsz, feltétlenül ott a helyed! 

 

9. SAJÁT BLOG

 

 A közösségi média rengeteg lehetőséget kínál, de azért óvatosan velük! 

 

Mindenképpen írj blogot az éttermedről, cukrászdádról!

 

A fotók már adottak, írj róluk, magatokról érdekességeket legalább hetente 2x! Így a Google segítségével teljesen új tábor találhat rád, mint aki a közösségi oldalakon, ráadásul ez a saját felületed.

A közösségi oldalakat csak kölcsön kapjuk, és amint jön egy új algoritmus vagy akár egy globális leállás, máris elérhetetlenek. A blogod, weboldalad viszont továbbra is él és virul éééés hozza neked a vásárlókat. 

 

A blogon nyugodtan elkalandozhatsz! Írhatsz az általatok kínált ételek születéséről, történetéről, kik készítették először, szerepeltek-e Guinnes rekorban, filmben, melyik hírességnek a kedvence...egyszerűen kifogyhatatlanok a lehetőségek, és képanyagod már van hozzá.

 

 

10. HÍRLEVÉL

 

És akkor a hírlevelet még nem is említettem! A feliratkozóidat tájékoztathatod az új étlapról, új blogbejegyzésről, meghívhatod őket egy különleges alkalomra, amikor mindenki más előtt kóstolhatják meg az új menüt....itt is rengeteg lehetőséged van! Persze, fotó nélkül ez is sokkal gyengébb eredményeket hozna, de micsoda szerencse, hogy te már hívtál fotóst! 

 

 

Nos, felsoroltam egy rakás lehetőséget, legalább 6ot mindenféle üzletnél tudsz használni.

Ez azt jelenti, hogy egyetlen fotót legalább hat különböző helyen tudsz hasznosítani. 

Ha egy fotó csak egyetlenegy (azaz 1 fő) plusz fogyasztó vendéget hoz, már megtérült az ára. De ugye te is érzed, hogy 6 különböző helyen kommunikálva kizárt, hogy csak egyetlen plusz vendég érkezzen. 

 

Ugye, hogy nem is drága az ételfotózás, sőt, nagyon is megéri? ☺

 

Ha a fentiek ismeretében úgy érzed, te is lefotóztatnád kínálatodat vagy segítségre lenne szükséged a képek felhasználásában, feltétlenül írj nekem és kérj árajánlatot! 

 

Utóirat: a gyerek kapott macaronba töltött fagyit, együtt készítettük el és nagyon finom lett. ♥

 

 

 

Please reload

Hello,

Szöllősi Kiss Orsi vagyok, ételfotós

Szakácsoknak, gasztrobloggereknek, hobbifotósoknak segítek gusztusos, nyálcsorgató, vevőmágnes ételfotókat készíteni.

 

Csak igazi ételeket fotózok, természetes fényt használok, ezt tanítom meg neked is.

Kategóriák

Keresel valamit?

Nem találod? 

Írj és segítek! 

Legnépszerűbbek

Please reload

Csatlakozz facebook

csoportunkhoz!

Rólam mondtátok

Farkas Zoltán

Bedford Hotel Sidmouth UK

 

Tizenpár éve vendéglátózok és fotózgatok is (étel és természet 😉 ) az utóbbi időben mióta a saját kis webshopomat építgetem munka mellett kb meghalni sincs időm, de erre a blogra szívesen feliratkoznék. Ha felszabadul egy kis időm lehet még a tanfolyamod is megnézem 😉 
Szóval sok sikert!

Kádár Timi

tartalommarketing szakértő

 

Elképesztő jó, Orsi, nagyon jó a stílus, és érdekes a téma, nem lerágott csont, pedig tudod, hogy nem fotózok, kaját pláne nem, és így is magával ragadott, és a profizmusod, odaadásod is a szakmád iránt. Én nagyon régen mondtam, hogy milyen jól írsz, a hírleveleket is, úristen, mennyi önjelölt nagyképű de tehetségtelen "tartalomszakértő"-vel lehetne cserélned egy ki tudást önbizalomért.

Papp Rudolf

www.OnlineBiznisz.hu

 

Ez a videó tökéletesen leírja a kajafotózáshoz való viszonyomat: https://www.youtube.com/watch?v=Y0aIAwGoEmU

Szóval innen indulunk... és már 20 perce a blogodt olvasom :D
Szakmailag nem tudok hozzászólni, de mint egyszeri júzert, rettentően leköt!

Sziné Horváth Beáta

szállásmarketing szakértő és inbound marketing kampányok kivitelezője

www.szibea.hu

 

Ittam a szavaidat, nagyon jó a stílus! Gyönyörűek a képek.

Kováts Ildikó

Nagyon, nagyon tetszik! :) Egy bibibe futottam, hogy mobilról kicsit lassan töltött be.

Ajánlatot kérek: